Не знаю такої іншої родини в Закарпатті яка б так фанатично займалась збереженням іcторичної спадщини Закарпаття на протязі 20 століття.
Біографія і життєва місія Стефана Бендаса та Даниїла Бендаса. Батька і сина. Розповідає історик, Доцент Ужгородського національного Університету, ВОЛОДИМИР ФЕНИЧ Ведучий - Константин Тимофеев Бібліотека Стефана і Даниїла Бендасів на сайті http://rusyns-library.org http://iic-mgce.rusyns-library.org A program dedikált tudományos örökség apák Bendász István és Bendász Dániel“Я бачив, в 1947р., як палять русинські книги…”
Я був свідком того, як відповідна комісія відібрала всю русинську і "антирадянську" літературу, газети і журнали і винесли в єпископський парк (туди де тепер збудовано лабораторію УжНУ), в наслідок чого зібралася кілька-кубометровая купа, яку облили бензином і підпалили ... Я стояв на вулиці, і в мене по обличчю текли сльози ... З почуттям глибокого болю в серце, я дивився як нова влада знищує нашу русинську літературу, нашу культурну спадщину ... "о. Стефан Бендас
Розповідає історик, Доцент Ужгородського національного Університету, ВОЛОДИМИР ФЕНИЧ
Ведущий - Константин Тимофеев
Бібліотека Стефана і Даниїла Бендасів на сайті Институту исторіи и филологіи в г. Ужгороді:
http://rusyns-library.org
http://iic-mgce.rusyns-library.org
A program dedikált tudományos örökség apák Bendász István és Bendász Dániel
Слуги Божі Мукачівської греко-католицької єпархії перед судом ідолопоклонників націоналізму (приклад о. Стефана Бендаса) - Володимир Фенич
"Одного разу один знаменитий француз якось сказав: «Історія - найнебезпечніший з продуктів, що його коли-небудь створювала хімія інтелекту. Вона п'янить народи, породжує їх мрії і фальшиві спогади, перебільшує їх рефлексії, не дає вилікуватися старих ран, терзає їх під час відпочинку, веде їх до манії величі або переслідування і робить нації уїдливими, пихатими, нестерпними або пихатими ». Серед безлічі визначень «історії» мені особисто імпонує саме це: «вирок» найдавнішої професії відомим французьким ученим Полем Валері в його «погляд на сучасний світ» ( «Regards sur le monde actuel», 1931) найкращим чином передає уявлення екзальтованих українців про себе і своєї історії з усім її комплексом неповноцінності, в основі якого лежить комплекс «вічно невинної жертви». Але, як відомо, невинних народів не буває. Хочеться вірити, що так як ці* інквізитори, про свою націю мислять не всі."
- Весь текст: http://rusyns-library.org/mucheniki-i...
Розповідає історик, Доцент Ужгородського національного Університету, ВОЛОДИМИР ФЕНИЧ
Ведущий - Константин Тимофеев
Бібліотека Стефана і Даниїла Бендасів на сайті Институту исторіи и филологіи в г. Ужгороді:
http://rusyns-library.org
http://iic-mgce.rusyns-library.org
A program dedikált tudományos örökség apák Bendász István és Bendász Dániel
Немає коментарів:
Дописати коментар